Monamie > Wellness a zdraví > Šampaňské prospívá srdci
03/01/2011
Šampaňské prospívá srdci
Ach ty bublinky. Mnohdy milované, často proklínané. Ať už jste je po Silvestru proklínaly nebo vzpomínaly bez bolesti hlavy na množství vypitého šampaňského, nemusí vás to až tak trápit. Vědci totiž tvrdí, že šumivé víno má pozitivní vliv na srdce. Stejně jako například kakao.
Tým vedený Dr. Jeremy Spencerem z Univerzity v Readingu zjistil, že šampaňské má stejně kladný efekt na srdce jako červené víno. Obsahuje totiž polyfenolové antioxidanty, o nichž se předpokládá, že chrání před vlivem volných radikálů v těle. Tyto antioxidanty zpomalují vylučování oxidu dusíku z krve, snižují krevní tlak a tím i nebezpečí srdečních příhod či mrtvice.
"Zjistili jsme, že pár skleniček denně má kladný vliv na žilní stěny. Z toho plyne, že šampaňské může snižovat nebezpečí mrtvice a srdečních chorob. Je to velmi zajímavé," řekl Dr. Spencer. Tento tým vědců navíc zjistil, že i kakao obsahuje hodně polyfenolových antioxidantů, což znamená, že nám třeba šálek horkého kakaa před spaním prospěje.
"Ale přiznávám, že to už není taková zábava," poznamenal ke kakau Dr. Spenser s úsměvem. Vědci se ujali výzkumu šampaňského, protože se ví, že prospěšné antioxidanty jsou v červeném víně, ale nikoliv v bílém. O šampaňském přetrvávaly pochybnosti, protože toto víno obsahuje jak červené, tak i bílé hrozny. Vyrábí se ze směsi hroznů pinot noir a pinot meuier i jedné bílé odrůdy, konkrétně chardonnay.
Diskuse k článku
- Prozatím nikdo nevložil žádný komentář.
Komenáře mohou přidávat jen registrované uživatelky.
Autorka
Redakce
